16. dubna 2015

REMOSKA



Starý dobrý český vynález! Je to vlastně taková malá elektrická kulatá trouba se zapékací mísou dohromady. Pamatuju si, jak jsem byla kdysi u babičky své kamarádky a mluvilo se o rozpékání rohlíků v remosce. No vůbec jsem netušila o čem je řeč. Tak teď už vím a tento poklad se mi dostal do rukou. Remoska je skvělá především pro lidi, co bydlí v malém bytě, nemají dost místa, financí nebo čehokoliv na klasickou troubu. Taky pro všechny co chtějí ušetřit a nevaří zrovna pro desetičlenou rodinu. Náklady na provoz jsou pochopitelně mnohem nižší než za klasickou troubu, kterou musíte celou předehřát ať už v ní pečete třeba jen pár muffinů nebo červenou řepu, která je prťavá a peče se dlouho.



Jídlo z Remosky je šťavnaté a vynikající. Když jsem v ní teď pekla poprvé, říkala jsem si, že je škoda, že to z ní nebude tak vonět jako z klasické trouby. Opak byl ale pravdou. Na víku jsou totiž dva ventilky, které odvádí páru ven, no a s tou párou taky tu boží vůni! Takže o : "jééé tady to krásně voní," nepřijdete :)

A teď už k receptu na zapečené brambory s rajčátkama:

POTŘEBUJEŠ:

půl kila brambor
3 stroužky česneku
1 velký rajčatový protlak
250g cherry rajčat
olivový olej
kousek másla
nastrouhaný tvrdý sýr (já použila Gran Moravia)
1 vejce
bylinky (třeba bazalka, medvědí česnek a oregano)
sůl a pepř

POSTUP:

Připravíme si rajčatovou směs. Do mísy dáme protlak, nakrájená rajčátka, prolisovaný česnek, nastrouhaný sýr, bylinky a sůl a pepř dle chuti, vejce a lžíci olivového oleje. Podle potřeby přidáme trochu vody. Brambory oloupeme a nakrájíme na tenké plátky, remosku vyložíme do poloviny pečícím papírem (usnadní vám to práci s mytím), vymažeme olejem a poklademe vrstvou brambor. Na brambory přijde rajčatová směs. Na ni zase brambory. Vrstvy střídáme, zakončíme bramborami, na které nakrájíme kousek másla, přiklopíme víko a teprve teď strčíme do zásuvky a zapneme. Žádné předehřívání :). Pečeme dozlatova, zhruba 35-45 minut. Kontrulujte otvorem ve víku a snažte se nádobu neotvírat.



Nemůžu se dočkat až v ní zkusím upéct chleba, nějakou buchtu nebo masíčko! A co pečete v remosce vy?

4 komentáře:

  1. Dobrý den, nedávno jsem se dozvěděla o remosce a její oblibě při přípravě různých pokrmů. Vypadá jako perfektní pomocník, zejména pro ty, kteří chtějí ušetřit čas a energii při vaření. Chci se zeptat, jaké máte zkušenosti s remoskou? Jaká jídla v ní rádi připravujete a co její údržba? Předem děkuji za vše odpovědi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, já mám s remoskou jen samé výborné zkušenosti. Nejraději v ní připravuji různá zapékaná jídla, jako jsou lasagne, zapečená zelenina nebo pečené maso. Každé jídlo je vždycky krásně propečené a šťavnaté. Co se týká údržby, tak ji doporučuji po každém použití jemně umýt a osušit, aby se prodloužila její životnost.

      Vymazat
    2. Dobrý den, já v remosce peču koláče i buchty. Těsto je vždycky krásně nadýchané a propečené. Co se týká údržby, tak jsem zjistila, že je dobré používat silikonové nebo dřevěné náčiní, aby se nepoškodila povrchová úprava. Další vychytávkou mé kuchyni je titanové nádobí, které jsem si koupila na stránkách zgastro.cz.

      Vymazat
    3. Zdravím všechny kuchařky, koláče v remosce jsem ještě nezkoušela. Naposledy jsem v ní dělala pečenou rybu a zeleninu a musím říct, že to bylo fantastické. Ryba byla šťavnatá a zelenina si zachovala svou křupavost. Co se týká údržby, vždycky po vaření nechávám remosku vychladnout, než ji umyju, aby se nepoškodila. Taky jsem si oblíbila titanové nádobí, ve kterém se dá vařit jen s minimem oleje, takže je jídlo zdravější.

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! :)