23. srpna 2014

Dýňová polévka s jablky



Tolikrát jsem za poslední dobu šla přes Moravák aka "bývalý Zelňák" a tolikrát jsem si chtěla koupit dýni Hokkaido. A nakonec jsem si pro ni musela skočit v sobotu v 9 večer do Billy. Joo kdo nemá v hlavě, má v nohách. Na dýňovou polévku jsem ale měla chuť už dlouho a tak jsem se rozhodla že si ji prostě uvařím i když je příprava poněkud náročná a já budu večeřet skoro v noci. Mou negativní vlastností je totiž mimo jiné  to, že když něco chci, musím to mít hned. Ale stálo to za to!

Recept je z mé oblíbené kuchařky Albert od Dity Pecháčkové. Pochopitelně jsem si jej ale zase trochu upravila, protože dávat do dýňovky česnek mi připadá slušně řečeno zvláštní.

POTŘEBUJEŠ:

olivový olej
2 cibule
1 střední dýně Hokkaido
3 červená jablka
kuřecí bojon (nebo lépe půl litru vývaru)
sůl
mletý zázvor
opražená dýňová semínka
toastový chleba

POSTUP:

Na olej dáme smažit cibuli. Mezitím si oloupeme dýni a rozkrojíme ji napůl (na tohle si dámy radši přizvěte silného muže, jde to docela těžko). Lžící z ní vyndáme dužinu se semínky a zbytek nakrájíme na kousky. Dužinu nevyhazujte. Až bude chvilka času, vylovte z toho semínka a opečte si je nasucho na pánvi. Neznám nic lepšího! Cibuli zaprášíme lžičkou mletého zázvoru a dál smažíme. Oloupeme si 2 jablka, vyndáme jadřince a nakrájíme taky na kousky. Pak to všechno (dýni + jablka) přihodíme k cibuli, zamícháme a necháme chvíli (třeba 5 minut) dusit pod pokličkou, aby nám to pustilo šťávu a provonělo celý byt. Potom přilijte buď vývar nebo vodu s kostkou kuřecího bujonu. Tolik aby to zakrylo obsah hrnce. Chceme mít polévku hustou :).
Teď se to bude 20 minut vařit na mírném ohni. Až je vše měkké, rozmixujeme to ponorným mixérem a dochutíme solí, případně zázvorem (já ho dávám hodně :)). Záleží jak vám chutná.
Ozdobíme plátky z posledního jablka a opraženými dýňovými semínky. Podáváme s opečeným toastovým chlebem pokapaným olivovým olejem.

No a to je všechno přátelé. Vypadá to jednoduše? No, řeknu vám, že krájení cibule jsem po dlouhé době obrečela a v dýni jsem málem zalomila nůž (ještě že jsem si tím neublížila :D) ale za tu námahu to stálo. A venku je tma a prší a já jsem za pár dní zas o rok starší a pomalu k nám přichází podzim a to se léto ani moc nerozloučilo. A pokud z toho máte depku jako já, ta polévka vás dotane na nohy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! :)