22. října 2014

INTERNATIONAL DINNER BRNO #2



Historická hala Malá Amerika ožívá za zvuků elektronické hudby. To ovšem není to jediné co vám toto industriální prostředí nabízí. V prostorách bývalého skladiště se můžete dočkat tanečních či divadelních představení, přednášek a setkávání různých společenských skupin. Sledováním jejich FB stránek vám už žádná akce neunikne. Nejinak jsem se sama dozvěděla o události INTERNATIONAL DINNER BRNO #2.

Není divu, že mě akce zaujala, když bylo v popisu napsáno : Chcete ochutnat delikatesy z různých částí světa? Jasně že chceme!
Kde je budova Malé Ameriky dobře vím. Dole prodává mimo jiné Starobrno. Ale dostat se nahoru do míst, kde se všechny akce konají, byl opravdu oříšek. Když už jsem začala pomalu ztrácet naději, napadlo mě napsat na stránku události. Zabloudivších bylo víc. K mému překvapení organizátor akce zareagoval velmi pohotově a uvedl na sebe telefonní kontakt s výzvou o zavolání (o pomoc). Během chvilky byl tedy problém vyřešen.


U vstupu do menší místnosti, kde se hodovalo, byla kasička na dobrovolné příspěvky pro opravu budovy. Vevnitř výčep s pivem, mixážní pult a pár stolů posetých kulinářskými výtvory. Stoly byly označeny vlajkami daných zemí. První překvapení na sebe nedalo dlouho čekat. To když jsem se s připravenou peněženkou v ruce dozvěděla, že se za jídlo neplatí. Všichni, kteří jídlo připravili si jej sami zafinancovali. Na oplátku ochutnali co uvařili jejich kolegové. Ostatní, pasivně se účastnící jako já, tedy alespoň přispěli do krabičky.


A co jste měli možnost ochutnat? U slovenského stolu třeba klasické halušky se slaninou nebo jednohubky s nivovo-tvarohovou pomazánkou. Luxusní. U jiného stolu zase pirohy s červeným zelím nebo různé indické speciality (velmi oblíbené stanoviště, kam jsem se ani nedostala :)). To by ale bylo, kdyby mi klasicky nejvíc nechutnalo u stolu českého. Poctivý hovězí guláš s chlebem polechtal mé chuťové pohárky a kachna se dvěma druhy zelí a domácím bramborovým knedlíkem udělala pomyslnou tečku za zajímavým zážitkem z celé události. A protože se přece jen ještě malé místečko v bříšku našlo, poslední volba padla na svatební koláček. Ach.


Za celou akcí stojí občanské sdružení AEGEE-Brno, kterému tímto patří velký dík za originální nápad a perfektní realizaci. Více o sdružení se dozvíte zde : http://www.aegee-brno.org/o-nas/ .

Aktuální info o plánovaných akcích na Malé Americe sledujte zde: FB Malá Amerika

Jak se dostat na Malou Ameriku: vystoupíte na zastávce Nové sady. Budete se držet směrem k nádraží a při první příležitosti zahnete doprava vejdete do areálu parkoviště viz. obrázek. Teď už máte téměř vyhráno. Pak vás cesta sama navede k budově. Při nejhorším běžte za zvukem :D.


1 komentář:

  1. Už začínám taky chodit do restaurací a na jídlo. Mám po druhém očkování, tak si to hodně užívám. Přes rok pauzy byl fakt ukrutný. Ale zase jsem se zlepšil ve vlastním vaření. Teď si troufnu už třeba i na Wellington. :) Ale je vidět ta změna v restauracích a přístupu. Všude více čisto, všude najdete hygienický gel na ruce a tak. :) A navíc i ta obsluha je nějaká usměvavější. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)