22. ledna 2015

Jak jsem si ušila svou "první" sukýnku.

Zdroj: https://www.facebook.com/Industrabrno

Jako dítě jsem chodila do různých zájmových kroužků. Až se divím, jak jsem to všechno mohla zvládnout. Kromě sportovních a uměleckých jsem byla párkrát i na šití. Jaká byla v duši malé dívenky radost, když si ušila svou první sukni. Co na tom, že se jen sešil k sobě pruh elastické látky. Byla boží. Křiklavě žlutá. A já ji chtěla pořád nosit. Jenže růst nezastavíš a brzo mi byla malá. Od té doby jsem coby "švadlenka" nebyla pořádně schopná ani zašít ručně díru na ponožce. A pak se stal zázrak!

Zdroj: https://www.facebook.com/Industrabrno

Kavárna Industra zorganizovala workshop s názvem Šiju šiju si sukýnku. Hned mi to padlo do oka a začala jsem číst popis. Vhodné pro začátečníky....přineste si vlastní stroj...kolová sukně...
Sakra, nemám vlastní stroj, co teď? Kapacita byla omezená, tak jsem rychle napsala registrační mail s dotazem, zda je možné si nějaký stroj půjčit na místě. Stroj Vám půjčíme, v sobotu s Vámi počítáme a tešíme se.
Jupíííííí. Ale co dál? Kde sehnat vhodnou látku? Volba padla na galanterii Kalců. Najdete ji na ulici Kobližná 21. Na výběr je z velkého množství materiálů i vzorů. Na události workshopu byla doporučena bavlněná látka s rozměrem 1,5 m. To, že se jedná o délku i šířku jsem pochopila až bylo pozdě. Koupila jsem si tmavě modrou saténovou bavlnu (neberte, krčí se) s rozměrem 1,5x 1 m s tím, že přece metr délky mi musí stačit, když chci sukni po kolena. No, jde vidět, že by si měl člověk vždycky před tím, než někam jde, zjistit úplně vše. Totiž kolová sukně je logicky od slova KOLO. Střih sukně je tedy jedno velké kolo a proto musí mít stejnou šířku i délku. Z velikosti 1,5 x 1,5 si totiž ušijete kolovku zhruba po kolena,jak jsem to i já měla v úmyslu. S mými rozměry by mi vyšla těžko minisukně. Hodně jsme se tomu nasmáli, když jsme to zjistili. Takže jsme se domluvili s profi švadlenkami, že já si ušiju sukni áčkovou. No, proč ne, aspoň bude jiná než ostatní a na dalším workshopu už budu vědět.

Zdroj: https://www.facebook.com/Industrabrno

Kurz začínal v 10. Standardně jsem ráno nestíhala a dorazila v 11. Ostuda. Všichni na svých místech u svých strojů. Váhavě jsem na sebe šla upozornit. "Nic se neděje, máte vlastní stroj?" "Nemám." "OK, šila jste někdy na stroji?" "Ehmmm, kdysi. Tvařme se, že spíš ne :)". Usadila jsem se u jednoho ze strojů a koukala se co mám dělat. Asi hodinu jsem si trénovala klasický rovný steh. Teda rovný být měl, ale mně se trošku kroutil :D.

Zdroj: https://www.facebook.com/Industrabrno

Pak byla pauza. Dala jsem si kafíčko a mrkvový dortík. To bylo ale vše (kromě limonády) co jsem až do pěti hodin odpoledne, kdy jsem měla hotovo, zkonzumovala. Takže rada! Svačinu a vodu s sebou!!!

Zdroj: https://www.facebook.com/Industrabrno
Paní krejčové, které nám se vším pomáhaly byly moc milé a ochotné a tak jsem si přes všechna úskalí, křivé stehy, párání a přešívání ušila áčkovou sukni. A mám z ní radost! A aby toho nebylo málo, když se moje babička dozvěděla, že jsem byla na tomto kurzu, rozhodla se, že mi šicí stroj koupí. Dnes si jej jdu vyzvednout. Strašně mě to chytlo a těším se, co všechno si doma ušiju. Hurááá. Doufám, že se na příštím kurzu potkáme :)! Muže nevyjímaje!

A ještě jeden tip na prodejnu s látkami - Šití nití - Jánská 12 - mají krásně vzorované látky.

ŠITÍ ZDAR!


2 komentáře:

  1. To musela být super akce. Já sice šiju,ale ale proč se něčeho podobného taky nezůčastnit že jo. :o) Mají nějaké stránky kde se dá sledovat co mají za akce? Dáda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jasně, na fb : https://www.facebook.com/industra.cutandsew :) Třeba se příště potkáme :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! :)