16. října 2015

Omamný pečený grep se skořicí a medem



Tento neobvyklý dezert mi ležel v hlavě už dlouho. Je jednoduchý, zato velmi efektivní. Grep je zasypaný skořicí a přelitý medem. A je prostě geniální! Hořkosladká chuť spolu s omamnou vůní vás dostane! Dost dobře si také dovedu představit upéct stejným způsobem pomeranč. Výsledek bude pochopitelně sladší.

POTŘEBUJEŠ:

1 grep
1 lžičku skořice
1 lžíci medu
(šlehačku)

POSTUP:

Grep rozřízneme napůl, Ne v místě kde byla stopka. To znamená, že po rozřezání vidíme rozpůlené jednotlivé měsíčky. Ty nožem oddělíme od sebe, aby se náplň dostala dovnitř a také, aby se nám lépe dezert konzumoval. Pozor! Nedokrajujte, ať neprotrhnete slupku a štáva nevyteče ven :).
Každou půlku zasypeme půl lžičkou skořice a zalijeme půl lžící medu. Dáme do remosky a pečeme 15 minut. Pokud nemáme remosku, můžeme péct v troubě na 190°C stejně dlouho.
Na závěr můžeme dozdobit šlehačkou. Zkusila jsem to s ní, ale příště ji vynechám. Tak nějak mi tam připadá navíc.

3 komentáře:

  1. Dobrý den, moc děkuji za zajímavý recept. Úplně cítím tu zimní až vánoční atmosféru. Něco podobného dělala i moje babička, která však ke všemu přidávala i vlašské ořechy. Já jim osobně moc neholduji, takže se recept pokusím trochu ozvláštnit a přidám k němu i para ořechy, kterým jsem v posední době zcela propadla.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si teď před nedávnou dobou pořídila na chalupu zbrusu novou troubu (vhodnou na jakékoliv pečení dobrot, které na blogu ukazujete), protože jsem zrovna narazila na velice výhodnou cenu po využití slevového kuponu - tím pádem jsem nemohla odolat. Moc se těším, až bude tepleji, vyrazíme na chalupu a vyzkouším pečený grep!

    OdpovědětVymazat
  3. Na takové krásné palačinky by se ti určitě mohly hodit i nějaké dietní dresinky a omáčky. Nebo tam opravdu chceš sázet domácí marmeládu, která ze 70 % obsahuje cukr? To snad ani nemůže myslet vážně. Takto opravdu nejsi schopná zhubnout!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)