16. října 2015

Voňavá orientální polévka z červené čočky



Variaci této polévky jsem poprvé ochutnala v orientální restauraci Kupé na Veveří. Byla hustá a plná chuti. Od té doby miluju červenou čočku na všechny způsoby a vždy, když polévku vařím, dělám ji trošku jinak. Někdy do ní přisypu chilli, někdy čerstvý zázvor a někdy obojí. Nebo jen kari a na závěr zjemním smetanou. Úžasné je, že jakkoliv tuto polévku dochutíte, vždy bude úžasná. Domnívám se, že je ta čočka zkrátka kouzelná.
Je to jedna z mála polévek, které nemixuju. Miluju tu strukturu. Mrkev, rajčata a čočka. Všechno ladí. A spousta koření. Až by si někdo mohl myslet, že to vadí. Naopak. Je to pokrm orientální a pikantní. A jako takový musí vonět dálkami a na dálku :). Tady je recept, který jsem si vymyslela naposled.

POTŘEBUJEŠ:

Cooking cream s bylinkami (nebo olivový olej)
1 cibuli
3 stroužky česneku
1-2 centimetry čerstvého zázvoru
1/2 lžičky chilli kroužků (nebo klasického chilli koření)
2 lžičky kari
2 lžíčky libečku
4 větší mrkve
2 velká rajčata
hrnek propláchnuté loupané červené čočky
1 litr vody
bazalka
sůl
zakysaná smetana

POSTUP:

Na tuku zpěníme nadrobno nakrájenou cibuli a česnek. Nastrouháme k tomu zázvor (nebo jej proženeme lisem na česnek. Funguje to perfektně a je to rychlejší). Přidáme veškeré koření kromě bazalky a na mírném ohni opékáme aby se vůně hezky rozvinula. Přidáme oloupané a na kolečka nakrájené mrkve a ještě pořádně obalíme v kořeněné směsy v hrnci. Přidáme také na kousky nakrájená rajčata a promíchámě. Zalijeme vodou. Jen tolik, aby byly ponořeny všechny ingredience. Vaříme 5 minut. Poté přidáme hrnek propláchnuté čočky a dolijeme zbytkem vody. Přidáme pár lístků čerstvé bazalky. Vaříme dokud čočka nezměkne a nezahustí polévku. Trvá to zhruba 10-15 minut. Osolíme podle chuti. V případě potřeby ještě dolijeme vodou, pokud nechceme polévku tolik hustou. Servírujeme se lžičkou zakysané smetany a lístky bazalky. Pokud máte rádši intenzivní chutě, smetanu nedávejte. Polévku velmi zjemní.



5 komentářů:

  1. Taky mám podobný recept. Od té doby, co jsem se naučila jak zavařit uzené maso ho navíc doplňuji uzeným ze skleničky nebo plechovky. A když si dáte takhle uprostřed zimy dobrou polívku s uzeným a čočkou, to jsou naprosté a totální gastronomické hody. .) Schválně to zkuste taky, kdo to čtete! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, to vypadá opravdu moc chutně a lákavě! <3 Já miluji čočku, takže jsem přesně sháněla nějaký takovýhle recept. Koupila jsem si totiž super termosku na jídlo, kterou jsem sehnala na jednom skvělém e-shopu, tak teď vymýšlím, co si do ní dám, na zítřejší několika hodinovou cestu vlakem! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak musím uznat, ač o sobě všude možně říkám, jaká jsem skvělá a zkušená kuchařka, že takovou voňavou orientální polévku mne nikdy nenapadlo uvařit :-) Určitě se do toho ráda o víkendu pustím, protože čekáme návštěvu na rodinnou oslavu - tak snad to bude mít úspěch :-) Navíc mi do té doby přijdou zcela jistě objednané hrnce a pokličky, které jsem přes slevové kupony sehnala opravdu za hubičku ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já si také potrpím na kvalitních surovinách a také na nějakých doplňcích stravy, bez nichž si už ani život nedovedu představit. Tak třeba poslední rok žiju na guaraně a opravdu je to druh bylinky, která mně dodává potřebné vitamíny a minerály, jež moje tělo dříve tak moc nepřijímalo.

    OdpovědětVymazat
  5. Recept mi připomíná Himalájskou polévku s houbami shitake a sušenými meruňkami......určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)