20. června 2013

KAROBOVÉ OVESNÉ MUFFINY S JAHODAMI




A je tu první nový recept výzvy! Karob jsem koupila už dřív, ale ještě jsem jej nepoužila. Připadá mi, že divně smrdí :D. No prostě má svou specifickou vůni. V muffinech se to ale ztratí. místo cukru dávám Stevii. Záleží jen na vás jak moc sladké je chcete mít.

POTŘEBUJEŠ:

2 hrnky polo mouky
2 hrsti jemných ovesných vloček
500 ml mléka
půl hrnku oleje
1 bílý jogurt
1/2 prášku do pečiva
1 kávová lžička tekuté stévie
3 lžíce karobu (svatojánský chléb)
1 vejce
špetka soli
1 lžíce medu
jahody

POSTUP:

Klasicky smícháme suché suroviny, kdo chce může pak zvlášť mokré, ale já míchám všechno dohromady a je to v pohodě. Do košíčku nalijeme trochu těsta, vložíme jahodu, které jsme odřízli vršek (aby dobře stála) a zalijeme zbytkem těsta tak, aby byl košíček ze 3/4 naplněný. Pečeme v troubě na 180°C asi 15 minut. Mňam!




PS: něco o karobu : Na rozdíl od čokolády i neslazeného kakaového prášku obsahuje karob sedmnáctkrát méně tuku a žádný kofein. Je bohatým zdrojem vitaminů skupiny B, vitaminu A a kromě již zmíněného vápníku, kterého je třikrát vice než v čokoládě, je bohatý na hořčík a draslík. Nezanedbatelné jsou stopové prvky jako železo, mangan, chrom a měď.

(zdroj: http://zdrava-vyziva.zdrave.cz/karob-zdrava-pochoutka/ )

2 komentáře:

  1. Co já jsem tak nějak četla na internetu, tak k Českému Tiramisu se nejvíce hodí burundská káva. Asi si ji budu muset vyzkoušet. Člověk by měl mít za svůj život oblíbené nápoje které jej zaručeně nakopnou, nemám pravdu? Mně to tedy přijde vhodné, co chutná vám holky?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)