20. června 2013

MOJE MALÁ OKENNÍ ZAHRÁDKA



Gratuluju a závidím všem co mají zahrádku. V mém malém bytě bez balkónu se ale taky zabydlelo cosi zeleného! Protože miluju bylinky (všechny) a cpu je skoro do všeho, rozhodla jsem se pořídit si truhlík a pár rostlinek. Ani nevíte jak je těžké sehnat bílý truhlík (jiný by na tom mém okně vypadal jak pěst na oko).

A co že to vlastně pěstuju? Dva druhy bazalky (protože tu mám nejradši), oregano, tymián a mátu.

Pozor! Máta musí růst odděleně nebo Vám zahubí všechny ostatní zelenáče. Údajně se velmi ráda rozlézá :).

Dřív mi všechny bylinky asi po týdnu uhnili. Neměla jsem je totiž na okně a taky jsem se dozvěděla že ty supermarketové jsou rychlokvašky na "jedno použití" (pokud se nepřesadí).



Rostlinka úplně vlevo je právě bazalka ze supermarketu a daří se jí dobře. Druhou bazalku jsem koupila jako malou sazeničku na trhu. Oregano už bylo velké a je taky z trhu a tymián z Bauhausu (stejně jako truhlík). Máta je, pokud si dobře vzpomínám, taky ze supermarketu - a není ani přesazená a roste krásně.

Jo a zemina (pro normální lidi hlína) je speciální bylinková, aby se jim hezky rostlo :).

Přesto že je to malý živý koutek, dělá mi radost. Krásně mi to totiž doma voní.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! :)